Friday, August 19, 2005

:::::::BOIKOT ISRAEL CAMPAIGN:::::::

Assalamu'alaikum
Mengajak sejenak sahabat-sahabat untuk sama-sama memikirkan dan menyelami perjuangan umat islam di bumi Palestin, dan apakah tindakan kita untuk sama-sama menyelamatkan palestin dari pencerobohan zalim rejim ZIONIST!


Image hosted by Photobucket.com
Boikot Produk Israel
Apa kata Ulama' .....?

Shaykh Yusuf Al Qaradawi(Egypt / Qatar)
"Each riyal, dirham …etc. used to buy their goods eventually becomes bullets to be fired at the hearts of brothers and children in Palestine. For this reason, it is an obligation not to help them (the enemies of Islam) by buying their goods. To buy their goods is to support tyranny, oppression and aggression."

We must all be united against the aggressors. We are united in Islam, including unity of belief in the Shari`ah, unity of belief in the Qiblah, and also united in pain and hope. As Allah Almighty says: "Verily this Ummah of yours is one Ummah." (Qur'an, 21:92).

Ayatullah Sayyid Muhammad Husayn Fadhlullah (Lebanon)
"The least effort we could make ... is to boycott all those who support the enemy ... We should boycott American goods whenever possible, and you should boycott all Israeli goods as well as all the companies that help Israeli companies financially"

Ayatullah as-Sayyid Ali as-Seestani(Iraq)
"It is not permissible for a Muslim to buy products of the countries that are in a state of war with Islam and Muslims, for example, Israel"

What is the boycott?
The boycott of Israeli products and companies supporting the zionist entity is about ordinary people around the world using their right to choose what they buy in order to help bring about an end to oppression in Palestine. Its a peaceful means of putting international pressure on the racist state of Israel and follows in the footsteps of the successful boycott against South African racist apartheid.

Image hosted by Photobucket.com
Muslims & Jews united against zionism at the recent

Are you boycotting all Jews?
Certainly not! The boycott is not directed at any religious or ethnic group, but rather it is directed at those companies that are supporting the racist occupation of Palestine. A quick glance at the boycott list will testify to this. We do not discriminate between the supporters of Israel - if a Muslim company is caught collaborating with Israel we will boycott it just as vigorously as any other company.

Untuk bacaan lanjut silalah ke:

http://www.inminds.co.uk/boycott-faq.html


Tuesday, August 16, 2005

:::Populariti Mawi mengalahkan Menteri:::

Image hosted by Photobucket.com
MERIAH: Mawi disambut sebaik tiba di kampungnya
di Felda Taib Andak, Kulai, Johor
petang semalam.

KULAI: Juara Akademi Fantasia musim ketiga (AF3), Asmawi Ani atau Mawi disambut sebagai wira oleh penduduk kampungnya dan kawasan sekitar di Felda Taib Andak di sini, semalam. Seawal jam 3 petang, padang Kampung Bahagia Felda Taib Andak, sesak dengan lebih 4,000 penduduk setempat dan peminat dari luar daerah yang tidak berganjak walaupun hujan.

Sebelum itu, sejurus tiba di Johor Bahru, Mawi diraikan pada majlis minum petang bersama puteri Sultan Johor, Tunku Muna Najiah dan sepupunya, Tunku Shahariah serta kira-kira 200 ahli Majlis Wanita Johor (Mawar) pada satu majlis tertutup di Hotel M Suite.Mawi yang tiba tepat jam 7 malam di kampungnya, disambut dengan paluan kompang dan bunga manggar serta dibawa menaiki kenderaan Naza Ria milik Ketua Unit Foto Berita Harian, Kamaruddin Ahmad yang juga anak jati Felda berkenaan.....( Berita Harian 16 ogos 2005)


p/s Nampak gayanya populariti Mawi sekarang mengalahkan pak menteri, sambutan yang cukup meriah umpama menyambut kepulangan menteri yang menjadi menteri. mungkin mawi menjadi contoh dan ikutan kepada anak-nak muda sekarang. wallahua'lam

Monday, August 15, 2005

Mahasiswa Islam Harus Berusaha Membela Agama Suci Ini

Image hosted by Photobucket.com
Perjuangan yang harus di pikul oleh mahasiswa islam iaitu menegakkan kalimah ini

Sahabat-sahabat sekalian, kejadian dan rangkaian di antara langit dan bumi terbina dan terjalin demi menunaikan risalah suci dari Allah ta'ala disaat memerlukan hidayat dan petunjuk demi untuk segenap umat manusia.Hukum dan peraturan alam yang tiada berubah,oleh kejadian tersebut ditembus menurut jalan yang ditentukan oleh Allah ta'ala.tidak ada sebab sesuatu di dalam semesta ini yang terjadi tanpa melalui sebab dan tanpa tujuan atau maksud.

Kelahiran islam, peristiwa besar yang pernah disaksikan oleh dunia tidak boleh tidak pasti mempunyai sebab-sebab yang menjadi pendorongnya, pasti mempunyai matlamat yang telah digariskan oleh Allah ta'ala dan sudah pastilah mempunyai tujuan yang harus dipersiap sediakan dan sentiasa dinanti-nantikan. Allah ta'ala telah menyempurna-kan risalah suci-Nya kepada umat manusia dengan islam. Perutusan Nabi Muhammad sallahua'laihiwassalam sebagai pesuruh-Nya melengkapkan lagi kesempurnaan terhadap risalah ini.Kita tidak perlu menunggu perlu adanya hubungan baru di antara langit dan bumi demi membersihkan risalah suci ini yang sudah dikotori oleh syirik, kesesatan dan kerosakan.

Image hosted by Photobucket.com
Terus berusaha menyampaikan risalah ini

kita juga tidak perlu menunggu-nunggu adanya Nabi baru yang akan membawa risalah baru setelah datangnya Nabi dan Rasul pembawa agama suci ini. Kita juga tidak mengharapkan adanya Al-Quran baru yang akan membimbing umat manusia yang sedang kebingungan ke arah mana jalan dan hidayat. ini kerana, kita sudah ada kitab suci dari Allah ta'ala yang menjamin pengikutnya tidak sesat dan telah pula menetap syariat yang menjamin perlaksanaanya tidak tercela.Apa yang harus kita perbuat dewasa ini ialah, kita bersama seluruh dunia harus keluar meninggalkan kejahiliyahan yang sedang mengepung kita dari segala jurusan. iaitu dengan jalan mengembalikan kepercayaan kepada agama kita, sehingga kembali menjadi dasar kehidupan kita di segala bidang.

Kita tidak dapat meminta orang lain supaya mempercayai kebenaran agama kita, selama mana kita sendiri belum benar-benar mempercayai kesempurnaannya terlebih dahulu. Sebab keimanan hanya dapat disebarluaskan dengan teladan yang kita berikan kepada semua orang.Oleh sebab itu sahabat-sahabat sekalian, di atas dasar tuntutan kepada dakwah islamiyyah ini marilah sama-sama memperkukuhkan kekuatan daan persaudaraan yang ada ini, demi memastikan akan kesinambungan dan perlaksanaan kepada kesempurnaan risalah yang suci ini, demi memastikan risalah ini akan terus tersebar luas.

wallahua'lam.wassalam
...,

Thursday, August 11, 2005

Sheikh Ahmad Deedat: Tokoh Dunia Islam Berkaliber


Ahmad Deedat pada Nov 01, 2004

Inna lillahi wa inna ilaihi raaji'un.Pada 8 0gos 2005 dunia islam kehilangan seorang tokoh pendakwah dan pendebat islam-kristian yang hebat Ahmad Deedat. Beliau meninggal pada usia 87 tahun merupakan seorang tokoh terbilang dan terkenal di seluruh dunia.

Jasa beliau terhadap dunia islam sudah tidak dapat dipertikaikan lagi ketika berada di pentas debat islam-kristian. Beliau meninggalkan banyak buku, video dan rakaman audio yang menjelaskan jawapan Islam secara jelas dan tuntas terhadap tuduhan dan pengaruh kebohongan yang disebarkan oleh pihak kristianiti bagi mengelirukan kebanyakan orang muslim.Beliau juga merupakan pengasas Pusat Dakwah Islamiah Antarabangsa (IPCI) di Durban, Afrika Selatan. Ramai yang telah menganut islam di tangannya selepas mendengar hujah-hujah beliau ketika menjawab segala persoalan yang ditimbulkan oleh pihak non-muslim terhadap muslim.

Antara buku-bukunya yang terkenal ialah The Choice-Between Islam and Christianity; "Is the Bible God’s Word?", "Al Qur’an the Miracle of Miracles", "What the Bible says about Muhammad (PBUH)?", and "Crucifixion or Cruci-Fiction?". Semoga usaha beliau ini akan diteruskan oleh pengantinya seperti Dr Zakir Naik dan lain-lainnya.

Wallahua'lam

Friday, August 05, 2005

Berpegang Pada Prinsip Ahlusunnah wal Jama'ah Elak Kesesatan

Oleh: Mohd Nor Zaiman Che Mansor

Segala puji bagi Allah ta'ala yang memberi petunjuk dan hidayah serta menunjuki jalan cahaya islam yang benar. Kita bermohon kepada-Nya agar terus memberikan hidayah dan petunjuk hingga akhir hayat dan jauhi segala kesesatan. Selawat serta salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad sallahua'laihiwassalam yang di utuskan membawa rahmat bagi sekalian alam. Wa ba'du.

Melihatkan pelbagai bentuk penyelewengan yang menyerang umat islam sekarang ini telah mengetarkan jiwa-jiwa para dai'e untuk bekerja keras bagi memikirkan jalan terbaik untuk mengatasinya. Tidak cukup dengan serangan
berbentuk fizikal yang dilakukan oleh musuh-musuh islam, umat islam juga turut di serang dari segi akidahnya juga. Segala bentuk penyelewengan akidah yang dilakukan oleh dajjal-dajjal untuk menyesatkan umat islam daripada memahami ajaran islam yang sebenar yang di bawa oleh Rasulullah sallahua'laihiwassalam dan di sambung oleh para sahabat beliau Radiyallahu a'nhum sudah dapat dilihat di mana-mana.

Image hosted by Photobucket.com
ajaran yang tidak berpegang teguh pada akidah yang benar mudah terseleweng

Maka sudah pastilah ianya akan menyebabkan umat islam terpaksa membentengkan diri dengan bentengan yang kuat agar dapat menepis segala bentuk serangan yang ada. Kita bermohon pada Allah ta'ala agar diberikan jalan petunjuk sehingga akhir hayat, seperti mana Firman-Nya "ertinya, Hai orang-orang yang beriman, bertaqwalah kepada Allah dengan sebenar-benar taqwa kepada-Nya, dan janganlah sekali-kali kamu mati kecuali dalam keadaan Islam". (Ali-Imran : 102). Begitu juga kita bermohon agar dijauhi segala bentuk kesesatan setelah menerima hidayah-Nya,Firman Allah ta'ala"Ya Allah, janganlah engkau palingkan hati-hati kami setelah engkau memberi kami hidayah". (Ali Imran : 8).

Maka sudah pastilah umat islam diseru agar kembali kepada prinsip-prinsip akidah ahlusunnah wal jama'ah yang dijamin oleh Rasulullah sallahua'laihiwassalam agar tidak terpesong dari jalan kesesatan,sepertimana yang diterangkan oleh Rasulullah kepada para sahabat di dalam sebuah hadis , sabda Rasulullah "Telah berpecah kaum Yahudi menjadi tujuh puluh satu golongan , dan telah berpecah kaum Nashara menjadi tujuh puluh dua golongan , sedang umatku akan berpecah menjadi tujuh puluh tiga golongan, semuanya akan masuk neraka kecuali satu. Maka kami( sahabat) pun bertanya, siapakah yang satu itu ya Rasulullah ..? , beliau menjawab : yaitu barangsiapa yang berada pada apa-apa yang aku dan para sahabatku jalani hari ini". (Diriwayatkan oleh Imam Tirmidzi 5/2641 dan Al-Hakim di dalam Mustadraknya I/128-129)

Image hosted by Photobucket.com
Ayah Pin salah satu ajaran sesat di Malaysia

Peringatan yang diberikan oleh Rasulullah sallahua'laihiwassalam di dalam hadis di atas tersebut agar berpegang teguh kepada ajaran yang disampaikan oleh Rasulullah sallahu'alihiwassalam dan dilalui oleh para sahabat baginda sudah pasti menjamin jalan yang selamat yang jauh dari segala bentuk kesesatan. Inilah yang yang telah digariskan oleh para ulama Ahlusunnah wal Jama'ah yang menyeru kepada umat islam untuk berpegang teguh dengan ajaran yang mengikuti ajaran Rasulullah shallalllahu ‘alaihi wa sallam dan para sahabatnya baik dalam hal keyakinan, amalan mahupun ucapan.

Kita juga haruslah bersatu di atas Al-Quran dan Assunnah kerana ianya merupakan perintah Allah ta'ala dan Rasulullah sallahua'laihiwassalam. Firman Allah ta'ala "Dan berpegang teguhlah dengan tali Allah seluruhnya dan jangan kalian berpecah belah ...”surat Ali Imran ayat 103. Rasulullah Sallallahu ‘alaihi wasallam bersabda, “Aku tinggalkan sesuatu untuk kalian. Bila kalian berpegang teguh dengannya maka kalian tidak akan tersesat selamanya, yaitu Kitabullah dan Sunnahku.” (HR. Imam Malik). Maka di dalam memahami Al-Quran dan As-sunnah kita juga harus memahami dengan pemahaman Salaful Ummah.

Image hosted by Photobucket.com
Kumpulan ajaran sesat persenda ayat Al-Quran

Untuk memahami pemahaman Salaful Ummah ini maka hendaklah kita merujuk ulama-ulama yang berpegang dengan prinsip ahlu sunnah wal jama'ah yang berdiri di atas Kitabullah dan Sunnah Rasulullah sallahu 'alaihi wassalam, dan juga pemahaman para sahabat radiyallahu 'anhum. Sepertimana sabda rasulullah sallahu 'alaihi wassalam “Sesungguhnya barang siapa yang masih hidup sepeninggalku nanti,ia akan melihat perbezaan prinsip yang banyak sekali, untuk itu wajib bagi kalian mengikuti sunnahku dan sunnah Khulafa Arasyidin yang mendapat petunjuk, peganglah erat-erat dan gigitlah dengan gigi geraham dan jauhilah perkara baru dalam agama, kerana setiap perkara baru dalam agama itu bid’ah dan setiap bidah itu sesat.” (HR. Abu Daud dan Tirmidzi). Inilah prinsip persatuan umat yang harus dijadikan sebagai pegangan.

Oleh itu hendak kita dan umat islam keseluruhan mengoreksi diri kembali. Bentengilah diri dengan benteng yang menjamin keselamatan di dunia dan akhirat. Jauhilah dan banteraslah segala bentuk ajaran yang membawa kepada kesesatan.Kembalilah merujuk kepada Al-Quran dan As-sunnah dengan pemahaman yang sebenar dengan merujuk kepada para ulama yang berpegang teguh dengan prinsip yang dinyatakan tadi. Kita berdoa pada Allah ta'ala agar diberikan petunjuk dan hidayah agar dapat kita kembali kepada -Nya dengan berada pada jalan yang diredhai-Nya.

wallahua'lam

Tuesday, August 02, 2005

CONVEST '05 CONVEST '05 CONVEST '05


Majlis konvokesyen akan bermula tidak lama lagi. Maka sudah pastilah universiti ini akan melahirkan graduan-graduan pelbagai bidang yang akan memulakan corak penghidupan yang baru. Kepada graduan-graduan tersebut diucapkan tahniah dan semoga berjaya meletakkan diri pada tempat yang akan memberi manfaat kepada agama,bangsa dan negara.

Kepada pihak pengurusan Pesta Konvokesyen @ convest '05 diharapkan semoga berjaya menjalankan tugas yang diamanahkan dan sekaligus dapat mencorakkan convest'05 ini dengan sebaiknya. Konsep amar ma'ruf nahi munkar harus dipertahankan. Pergaulan yang terlampau bebas antara berlainanan jantina semasa pesta berlangsung harus dicegah sebaiknya. Sesuai dengan konsep yang diperjuangkan. Semoga berjaya.insyaAllah

Monday, August 01, 2005

Pilihan Raya Kampus: Antara Nilai Dan Kuasa

Pilihanraya kampus satu fenomena untuk mahsiswa-mahasiswi

Mohd Nor Zaiman Mansor

Pilihanraya kampus adalah satu fenomena penting bagi mahasiswa-mahasiswi yang bergerak aktif di setiap kampus. Kepentingannya akan dimanfaatkan oleh mereka yang berkepentingan di dalam menegakkan idealisma perjuangan masing-masing. Sudah tidak dapat dinafikan lagi keterlibatan mahasiswa-mahasiswi di dalam pilihanraya ini adalah mereka yang terdidik dengan idealisma yang mempunyai agenda tersendiri.

Kepelbagaian fikrah yang pastinya akan membahagi-bahagikan kelompok dikalangan mahasiswa-mahasiswi ini berdasarkan hala tuju perjuangan masing-masing. Namun ia tidak menghalang matlamat mereka yang satu yaitu memenangi pilihan raya tersebut. Bagi mereka yang sudah berpengalaman dengan pilihan raya kampus ini sudah pastilah dapat melihat akan senario krisis pertembungan antara nilai dan kuasa.Kadangkala di dalam keghairahan untuk memenangi pilihanraya terpaksa mengorbankan nilai prinsip idealisma perjuangan.Kadangkala juga dek kerana melihat kekuasaan suatu kepentingan yang utama pentarbiyahan nilai dakwah juga terpaksa dikorbankan.Matlamat untuk memenangi pilihan raya juga kadang kala bercampur dengn yang hak dan bathil.

Seharusnya mahasiswa-mahasiswi mestilah mengambil langkah yang berhati-hati di dalam mempertahankan prinsip perjuangan. Apatah lagi apabila perjuangan itu didasari oleh dakwah islamiyyah yang tulen.Di dalam keterlibatan dalam pilihanraya kampus ini nilai prinsip dan kekuasaan haruslah dilihat sebagai rangkaian yang selari yang juga didasari oleh dakwah islamiyyah yang kuat. Mestilah juga berkonsepkan amar-ma'ruf nahi munkar yang sudah pastilah sentiasa istiqomah. Janganlah menjadikan pilihan raya ini sebagai pentas untuk menunjukkan kekuasaan yang didasari oleh keangkuhan dan kesombingan yang tidak ada nilainya.

wallahua'lam