Monday, September 19, 2005

Program Wacana "ESQ-Rahsia kejayaan membangunkan kecerdasan emosi dan spiritual "

Dari kiri: Tuan Haji Ary, sdr Hilmi Ramli dan sdr Mohd Nor Zaiman

Pada 17 September 2005 telah diadakan satu wacana ilmu yang bertajuk "ESQ-Rahsia kejayaan membangunkan kecerdasan emosi dan spiritual" bertempat di dewan Bahasa dan Pustaka Malaysia. Wacana ini telah disampaikan oleh Tuan Haji Ary Ginanjar Agustian dari ESQ Leadership Center of Indonesia.

Motif utama wacana ini diadakan adalah untuk memberi kefahaman kepada para peserta dengan jelas iaitu unsur-unsur pembinaan jatidiri dan pembangunan modal insan melalui suara hati, fitrah dan ilmu,psikologi asmaul-husna, bagi membantu,membina dan membentuk individu yang mempunyai keperibadian yang unggul,iaitu yang berilmu dan bertakwa,menghayati budaya cemerlang,menghargai nilai hubungannya dengan Allah swt dan sesama manusia,dan menghayati makna iman,islam dan ihsan.

Pak Ary bergambar dengan PKPIM

wacana ini dianjurkan oleh Persatuan Penulis Kuala Lumpur (KALAM), Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia (PKPIM) dan Alumni ESQ Malaysia dengan kerjasama Dewan Bahasa dan Pustaka Malaysia. Ianya dihadiri oleh pelbagai lapisan masyarakat dan tempat.