Monday, December 08, 2008

SALAM PENGORBANAN

SALAM PENGORBANAN: Sedetik cuma di akhir waktu fikir pengorbanan kita untuk umat, kala masa dan usia terus berdetik mengira iktibar pengorbanan yang lalu menuntut semangat sirah yang abadi. Lorong pengorbanan tersingkat di balik cahaya menanti sosok tubuh pejuang sejati menunggu tiba penyambung Risalah yang suci.

Tuesday, December 02, 2008

SELAMAT BERSARA

"Bahtera perubahan minda ini harus terus dikemudikan agar kebenaran yang bertunjangkan kepada Al-Quran dan As-Sunnah dapat terus disebarluaskan"


Di kesempatan ini saya ingin mengucapkan selamat bersara kepada Dr Asri Zainul Abidin sebagai Mufti Perlis pada 30 November yang lalu. Sesungguhnya jasa beliau selama memegang jawatan sebagai Mufti Perlis begitu besar impaknya kepada umat kita di dalam memecah tembok pemikiran yang konservatif.

Perubahan minda yang ingin di bawa oleh beliau berjaya mengajak masyarakat untuk berdiri dan berpegang kepada fakta dan dalil yang kukuh di dalam setiap amalan yang ingin dilakukan. Masyarakat mula celik untuk mencari hujah-hujah yang betul-betul berdasarkan kepada Al-Quran dan Hadith Rasulullah sallahua'laihi wassalam.

Kepada beliau perjuangan masih panjang, teruskanlah walaupun di mana berada dan di dalam posisi mana sekalipun. Bahtera perubahan minda ini harus terus dikemudikan agar kebenaran yang bertunjangkan kepada Al-Quran dan As-Sunnah dapat terus disebarluaskan.