Thursday, August 27, 2009

Aktiviti@Ramadhan

Aktiviti@Ramadhan

Monday, August 24, 2009

Ramadhan Kareem

Rasulullah sallahu a'laihi wassalam pernah menjelaskan bahawa puasa itu perisai dari neraka. Ia boleh menahan diri dari pelbagai pintu keburukan yang boleh mendekatkan diri kepada neraka. Rasulullah sallahu a'laihi wassalam bersabda bahawa" Puasa adalah perisai (pelindung), seorang hamba berperisai (berlindung) dengannya dari api neraka" [Hadits Riwayat Ahmad 3/241, 3/296 dari Jabir, Ahmad 4/22 dan Utsman bin Abil 'Ash."

Iklan Ramadhan@Abim Besut


SILA LAYARI: http://www.abim-besut.blogspot.com

Sunday, August 23, 2009

Program@Lawatan Ke Pejabat Agama Besut

Pimpinan Tertinggi ABIM Daerah Besut telah mengadakan lawatan kerja & temu murni ke Pejabat Agama Daerah Besut pada 11 Ogos 2009 yang lalu. Lawatan ini disertai oleh En. Nor Zaiman ( YDP), En. Shakir (TYDP) dan En. Azrul (Setiausaha). Lawatan ini bertujuan untuk mengeratkan tali silaturrahim dan jalinkan kerjasama antara ABIM Daerah Besut dengan agensi Agama Kerajaan. Disamping itu untuk membincangkan isu-isu agama yang berlaku di Daerah ini terutamanya melibatkan belia Islam. Walaupun tidak berkesempatan bertentang mata dengan Pegawai Agama Besut namun Pimpinan Abim berkesempatan berbincang dengan 2 orang Pegawai di jabatan Agama Besut ini sekaligus menyampaikan hasrat besar ABIM Daerah Besut.

Program@Muktamar Abim Kelantan

Team ABIM BESUT telah dijemput untuk menghadiri Muktamar Abim Negeri Kelantan pada 11 Julai 2009 yang lalu. Seramai 5 orang pimpinan Abim Besut telah mengikuti sepanjang Muktamar berlangsung. Ianya memberi ruang kepada Abim Besut untuk bertukar pandangan dan idea untuk memperkuatkan lagi harakah ummah ini.Dikesempatan itu juga kami mengikuti pelancaran projek GPTD-Sultan Muhammad al-Fateh. InsyaAllah modul ini juga akan dibawa dan dibentangkan diperingkat daerah Besut.

Program@ Mesyuarat ABIM-WADAH Besut

Team Abim bersama Wadah Besut telah mengadakan temu murni pada 10 Julai 2009 yang lalu. Pertemuan ini adalah untuk membincangkan kesinambungan harakah ummah khususnya di Besut. Pertukaran dan perkongsian pandangan idea dijadikan topik perbincangan. Banyak idea dan harapan telah diperkongsikan bagi mewujudkan usahasama yang baik dan penuh harmoni.