Saturday, November 18, 2006

Gemparkan Tindakan

Bukan hanya gempar dimulut tapi gemparkan tindakan

Perbahasan dan penangguhan perhimpunan agung UMNO selesai semalam. Apa yang tertarik di dalam perhimpunan tersebut ahli-ahli dan pemimpin mereka bertekad untuk mempertahankan Islam dan menolak sebarang unsur-unsur yang boleh menganggu gugat kedudukan islam.

Daripada pucuk pimpinan, sayap pemuda dan wanita, sayap puteri juga tidak ketinggalan untuk mempertahankan kesucian islam. Cara bagaimana untuk mempertahankan wallahua'lam. Dewan perhimpunan tersebut bergema dengan ucapan untuk mempertahankan Islam daripada kumpulan-kumpulan yang merendah-rendahkan.

Namun seperti diketahui umum, kegemparan ini seringkali hanya berlaku di dewan perhimpunan tersebut. Tindakan yang sepatutnya diambil belum diketahui akan berlaku seperti yang diucapkan. Kalau tidak, tidaklah isu-isu agama berlarutan sampai sekarang. Belum diketahui apa-apa jaminan untuk diambil tindakan.

Namun kita berdoa dan berharap, apa yang telah diucapkan oleh pemimpin-pimimpin dan ahli UMNO akan bertindak seperti mana yang diucapkan dengan penuh berapi sepanjang perhimpunan agung mereka. Agar tidak tergolong dalam golongan yang hanya pandai bercakap tetapi tindakannya kosong.

0 comments: