Thursday, August 11, 2005

Sheikh Ahmad Deedat: Tokoh Dunia Islam Berkaliber


Ahmad Deedat pada Nov 01, 2004

Inna lillahi wa inna ilaihi raaji'un.Pada 8 0gos 2005 dunia islam kehilangan seorang tokoh pendakwah dan pendebat islam-kristian yang hebat Ahmad Deedat. Beliau meninggal pada usia 87 tahun merupakan seorang tokoh terbilang dan terkenal di seluruh dunia.

Jasa beliau terhadap dunia islam sudah tidak dapat dipertikaikan lagi ketika berada di pentas debat islam-kristian. Beliau meninggalkan banyak buku, video dan rakaman audio yang menjelaskan jawapan Islam secara jelas dan tuntas terhadap tuduhan dan pengaruh kebohongan yang disebarkan oleh pihak kristianiti bagi mengelirukan kebanyakan orang muslim.Beliau juga merupakan pengasas Pusat Dakwah Islamiah Antarabangsa (IPCI) di Durban, Afrika Selatan. Ramai yang telah menganut islam di tangannya selepas mendengar hujah-hujah beliau ketika menjawab segala persoalan yang ditimbulkan oleh pihak non-muslim terhadap muslim.

Antara buku-bukunya yang terkenal ialah The Choice-Between Islam and Christianity; "Is the Bible God’s Word?", "Al Qur’an the Miracle of Miracles", "What the Bible says about Muhammad (PBUH)?", and "Crucifixion or Cruci-Fiction?". Semoga usaha beliau ini akan diteruskan oleh pengantinya seperti Dr Zakir Naik dan lain-lainnya.

Wallahua'lam

2 comments:

Anonymous said...

Excellent, love it! Umbria cooking school Kinky asian lesbians asian lesbians 1 Jeans ass heels Coats tire changer and balancer asian gay Poems asians Cirque sf ca whirlpool filter cartridge water wireless connection for my laptop Hotasianladyboy shemales

Anonymous said...

I'm not positive the place you're getting your information, but great topic.

I must spend a while learning much more or working out more.
Thanks for wonderful information I was on the lookout
for this info for my mission.
Here is my homepage ... Canada Goose Jakker