Monday, February 27, 2006

Tidak Ada Apa-apa Tindakan Terhadap NSTP????

Tiada apa-apa tindakan dikenakan kepada NSTP, segalanya diterima baik oleh Pak Lah. Inilah keputusan yang diambil oleh Pak Lah yang mengecewakan majoriti rakyat Malaysia. Disaat semua pihak mendesak agar di ambil tindakan kepada NSTP termasuklah pimpinan-pimpinan kerajaan sendiri dan tidak ketinggalan juga oleh bekas Perdana Menteri Dr Mahathir, namun inilah hakikatnya.

Sedih lagi menyedihkan. Sehingga tidak dapatku katakan lagi, tidak ada harapan lagi yang dapat ku sandarkan kepada Pak Lah lagi. Tidak dapat ku rasakan lagi sinar baru keagungan memartabatkan maruah bangsa dan agama, yang hanya dapat ku dengar ha.....nyalah kata-kata bak pujangga yang menyinari kabus pagi kan hilang dek sinar mentari kan layu dikala mimpi di malam hari. Allah.....apa nak jadi!.

Namun di dalam tuntutan menegakkan yang ma'aruf dan mencegah yang mungkar tidak akan ku mudah berputus asa. Ku mohon pada Allah ta'ala agar diberikan petunjuk dan hidayah kepada ku, seluruh kaum muslimin dan juga kepada pemimpin yang berkuasa. Kepada pemimpin yang diberikan tanggungjawab ku seru dengan hati ingin dekatkan kepada kebenaran agar menjadikan tanggungjawab itu sebagai amanah yang akan dipersoalkan kelak di depan Allah a'za wajalla.

Kepada kaum muslimin rapatkan saf di dalam menghadapi pelbagai bentuk fitnah yang dilakukan oleh pembuat makar ini. Gesaan dan pembelaan di dalam menegakkan kebenaran seharusnya dijadikan titik tolak dalam merapatkan kekuatan ummah. Penghinaan terhadap Nabi junjungan besar hendaklah dibela dengan menunjukkan kebenaran risalah nubuwwah ini. Kecintaan terhadap melakukan sunnah Rasulullah sallahua'laihiwassalam seharusnya perlu diperhebatkan lagi, Hapuskan segala bentuk kesyirikan,kefasikkan, bida'ah dan kemaksiatan yang boleh menjauhkan diri dari kecintaan kepada Nabi Muhammad sallahua'laihiwassalam. Seharusnya cinta kepada Nabi hendaklah ditunjukkan dengan amal perbuatan yang selari dengan yang ditunjukkan oleh Rasulullah sallahu a'laihi wassalam

Wallahua'lam