Thursday, August 07, 2008

Pastikan Pertahan Identiti Negara Ini....

Konflik politik dalam negara pada waktu ini begitu menarik, menarik untuk dijadikan bahan cerita di kedai kopi mahupun lain-lain tempat. Malah ia menjadi antara bahan menarik untuk diulas di dalam usrah mana-mana gerakan Islam di Malaysia. Namun, ia menjadi satu kebimbingan bagi mereka yang memikirkan masa depan geopolitik bagi negara ini. Bahkan ia menjadi satu kebimbingan yang besar bagi kedudukan sesuatu kaum yang menjadi majoriti di Negara ini.

Tercetusnya isu yang hangat pada baru-baru ini dengan kekosongan Parlimen Permatang Pauh serta pengumuman SPR tentang tarikh pilihanraya tersebut dan dakwaan isu liwat ke atas Penasihat PKR sudah pasti akan "memaku" perhatian rakyat terhadap sistem politik di negara ini. Mungkin rakyat tidak senang duduk selagi isu ini tidak sampai ke kemuncaknya. Isu-isu lain mungkin akan menjadi kecil selagi isu politik tidak ada penghujungnya. Rakyat juga akan tertunggu- tunggu satu tarikh keramat iaitu 16 September ini sama ada betulkah pimpinan kerajaan akan bertukar tangan pada tarikh tersebut.

Bahkan isu muzakarah antara PAS dan UMNO sudah tidak banyak kedengarannya, rakyat mungkin tertanya-tanya sama ada perkara ini akan berlaku ataupun tidak. Namun bagi yang ingin melihat kesatuan di dalam beberapa perkara asas, begitu menuntut untuk berlakunya muzakarah tersebut. Maka ia terpulang maklum kepada pemimpin yang benar-benar ikhlas dalam perjuangannya.

Apa pun yang akan terjadi, kepada sesiapa mahupun kumpulan mana yang akan memerintah pastikan identiti negara ini dipertahankan. Kita tidak gusar atau bimbang kerana di dalam mana-mana kumpulan politik yang ada di negara ini adanya golongan yang mempunyai akidah (islamiyyah) yang sama, sekiranya "anda" dipertanggungjawab sebagai pemerintah di negara ini pastikan identiti negara ini dipertahankan dan berpakatlah demi mempertahankannya.

0 comments: