Wednesday, November 01, 2006

Kebenaran itu kucari!

Buat kali kedua diri ini terkaku membuka blog ini. Apa yang perlu kucoretkan. Kegelisahan masih terselubung disebalik perasaan. Bahkan makin kuat menjalar disegenap perasaan. Kegelisahan yang tidak pernah kuduga akan kurasai. Kegelisahan disebalik perjuangan yang berkobar-kobar. Apakah ia akan dapat mengatasi, agar terus dapat dihalusi.

Sudah dapat kuduga, perjuangan ini banyak dugaannya. Apatah lagi ditempat sendiri. Penuh dengan onak dan duri. Apatah lagi seolah rasa terasing diri. Namun akan ku terus menyesuaikan diri. Perjuangan yang Haq harus dibentengi dengan keberanian. Keberanian yang sudah sekian lama sebati di dalam diri. Namun masih perlu digilapi, agar dapat terus dijuangi.

Biarlah ada manusia tidak menyukai perjuangan ini, bahkan terasa iri hati. Kerana sedikit bertentang adat dan nafsu diri. Namun kebenaran akan terserlah kembali, mengatasi kekeliruan di hati. Akan kembali suatu hari nanti. Perjuangan yang tulus, suci dan murni berpaksikan dua wasiat Nabi. Sudah pasti Al-Quran dan As-Sunnah yang suci. Kepada Allah ku bergantung diri. Walllaua'lam

1 comments:

Yin Areesa said...

salamalaik.
Bicara seorang teman..

"Berbuatlah apa sahaja selagi ia benar kerana Allah SWT"

Bicara ana...

"Jika Allah suka, itu adalah kekuatan utuh dlm perjuangan,"